søndag 1. februar 2015

første uke flytting og oppussing av mitt nye "slott"


Nå skal jeg flytte igjen og jeg tar med meg rubbel og bit, muser og katter og ugler og kroner og alt annet som måtte finnes oppe i mitt hode av kreativ fantasi og selvfølgelig tar jeg også med mine verdslige eiendeler. Vi flytter til Dale i Sandnes kommune, der er det store flotte byggninger og fantastiske parker og turområder. Alt står tomt nå, området ble sist brukt som flyktnigemottak, før det var det mentalsykehus :O
Men vi lar oss ikke skremme av gamle drauger og tar med oss masse lysenergi og fyller alle rom med eventyr godhet og lys.
Og slik ser mitt nye slott ut (slik jeg ser det) om du ser det på samme måte er opp til deg ;)
Jeg var innom der i kveld og tok noen stemningsbilder fra utsiden, det er virkelig magisk der ute.
Flytteprosessen er i gang og nesten alle mine 124 halvferdige lerretter er på plass. Jeg har lovet meg selv at etter flyttingen skal jeg være flink til å male ferdig disse maleriene, eller male over dem hvis de ikke er til å berge. Jeg ante ikke at de var så mange, det er av å til nyttig å flytte. Her står de, inne i det som skal bli keramikkrommet. Jeg skal ikke gjøre noe der inne i første omgang så det passer fint å bruke det som stableromm. 

Jeg kan se skjønnhet i så mye, som denne gamle ovnen som er på rommet, den er selvfølgelig ubrukelig som ovn og jeg må nok gjøre noe med den. Tenker at jeg maler den og lar den leve resten av sitt liv som pyntegjenstand, en pensjonert skjønnhet.
Ellers har jeg gjort min første invistering til slottet og det er denne krystallysekronen :) jeg har planer om å skaffe meg mange slike av alle slag og fylle alle rom og ganger med krystaller. Hvis du vet om en krystallysekrone som ikke er i bruk så endelig ta kontakt :)
Det blir ikke mer denne gangen, jeg lover å holde deg oppdatert med prosessen og skrive nytt innlegg hver uke :)



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar